گهرزمین از بزرگترین ذخیره تا افزایش سهم در بازار

۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
گهر زمین طلای ناب ایران

 گهرزمین از بزرگترین ذخیره تا افزایش سهم در بازار

شرکت سنگ آهن گهر زمین بزرگترین معدن سنگ آهن در خاورمیانه را در اختیار دارد و تلاش می کند با برندسازی و تولید محصولی با کیفیت، حضور خود را در بازار های صادراتی افزایش دهد. این اتفاق می تواند گهرزمین را به حضور در پروژه های خارجی نزدیک کند و منجر به توسعه اقتصادی در کشور خواهد شد.

ایران دارای ذخایر بسیاری از سنگ آهن است و این امر منجر شده است  تا در راستای خلق ارزش افزوده صنعت فولاد توسعه ای بیش از پیش داشته باشد.

ایران معادن بزرگی داردو این امر موجب شده است تا سومن کشور دارنده سنگ آهن در آسیا باشد.

مهم ترین نکته در این خصوص شاید روباز بودن معادن باشد که منجر به ذخیره سازی ساده تر آن می شود. رو باز بودن معادن روند توسعه را ساده کرده و به آن سرعت می بخشد. در معدن های روباز فعالیت معدنکاری ساده تر بوده و سرعت بیشتری دارد و تجهیزات به راحتی در آن مستقر می شود. از سوی دیگر درصورتی که ماده به سطح نزدیک باشد برداشت آن راحت تر است در نهایت می توان حجم بیشتری دریافت و ذخیره کرد.

تمام این موارد باعث شده است تا گهر زمین سهم قابل توجهی از بازار مواد اولیه صنعت فولاد در اختیار داشته باشد. گهر زمین تلاش کرده تا محصولی با کیفیت را تولید و روانه بازار کند و توانسته استاندارد محصول کنسانتره و گندله را دریافت کند. این موضوع باعث می شود که دو دستاورد برای او در برداشته باشد، اول تصاحب بازار داخلی و دوم توسعه بازارهای صادراتی که در نتیجه فروش بیشتر و سوددهی بیشتر در پی خواهد داشت.

در واقع یکی از مهم ترین برنامه هایی که در دستور کار این مجموعه قرار دارد، ارتقای کیفیت محصول تولیدی خود می باشد.

اما در کنار این موضوع اخذ استاندارد یاد شده و تاکید بر کیفیت محصول تولیدی باعث شده است این مجموعه به یک برند معدنی در بازار جهانی تبدیل شود. برندی که8 در بحث قیمت و کیفیت اطمینان مشتریان خود را جلب کرده است و همین امر منجر به تداوم و گسترش حضور آن در بازارهای خارجی می شود.

در کنار تمام این موارد، گهر زمین باعث اشتغالزایی و پروش هرچه بیشتر نیروهای متخصص می شود. می توان چنین آینده ای را برای گهر زمین تصور کرد که با در اختیار داشتن این ذخیره بزرگ در سالهای آینده همکاری های بین المللی رقم بخورد و منجر به توسعه روز افزون این معدن شود.