افزایش تعداد مراجعه کنندگان با علائم تنفسی به بیمارستان اصفهان

۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
تعداد مراجعه کنندگان تنفسی هر روز بیشتر از دیروز در اصفهان

تعداد مراجعه کنندگان تنفسی هر روز بیشتر از دیروز در اصفهان

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان داشت: تعداد مراجعه کننده سرپایی به ویژه طیف کودکان با مشکلات تنفسی در بیمارستان های اصفهان در حال افزایش است.

پژمان عقدک در گفت و گو با خبرنگار مهر اعلام داشت: از ابتدای سال تا کنون اصفهان در بدترین شرایط آلودگی هوا قرار گرفته است. متاسفانه تعداد افراد مراجعه کننده به بیمارستان تخصصی قلب چمران و الزهرا افزایش یافته است. لازم به ذکر است اکثر مراجعه کنندگان کودکان می باشند.

ایشان در خصوص آمار مرگ ناشی از آلودگی افزود: بر اساس مطالعات و تحقیقات ملی که دو هفته پیش منتشر شد، جمعیت مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در 27 شهر به میزان 87 درصد افزایش پیدا کرده و به عبارتی 2 برابر شده است.

ایشان اعلام داشت: آلودگی هوا عوارض و تبعات زیادی روی بیماری های قلبی و عروقی و مغز و اعصاب دارد. این رویه بارها از نظر علمی ثابت شده است.

ایشان تصرح کرد: لازم است متخصصان و دست اندرکاران سوخت، خودروها، ،جاده ها، ترافیک و دولتمردان برای این موضوع راه حلی اتخاذ کنند. اینکه ما در حال حاضر در بدترین شرایط آلودگی هوای اصفهان به سر می بریم، آمار افراد دارای علائم تنفسی  ریوی را افزایش داده است و روی آمار مرگ و میر کاملا موثر بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: در زمان آلودگی هوا در سطح فردی نیز باید اقداماتی انجام  شود. اولین اقدام این است که در صورت امکان برای چند روز به شهرستان های اطراف که هوا بهتری برویم و یا اینکه کم تر از خانه خارج شویم و خوراکی هایی مصرف کنیم که برای کاهش آلودگی در بدن مفید است.

ایاشن اضافه کرد: مصرف مایعات بیشتر، شیر و لبنیات و میوه و سبزی برای این روزهای آلوده توصیه می شود و بهتر است از غذاهای با ارزش کم مانند فست فود پرهیز کنیم.